Voor de beste buurtprojecten van Limburg heeft Onze Buurt weer een prijzenpot beschikbaar van € 60.000.

Een kookclub voor hangjongeren, open dorpstuin, tuinwerkgroep van ex-verslaafden: in wijken en dorpen bedenken vrijwilligers vaak prachtige plannen die de buurt een beetje fraaier maken. Onze Buurt helpt de beste plannen van Limburg met een (door)startkapitaal dat kan oplopen tot tienduizenden euro’s.

Projecten moeten aan een aantal eisen voldoen om in aanmerking te komen voor nominatie. Zo dient het plan bij te dragen aan samenhang of verbinding tussen bevolkingsgroepen. De exacte criteria en inschrijfformulier staan op de site www.onzebuurt.eu. Inschrijven kan dit jaar tot en met 23 augustus.

Onze Buurt 2019 is de zevende editie van de actie voor buurtprojecten. Onze Buurt is opgericht door de woningcorporaties verenigd in Ons Limburg en wordt gesteund door de Provincie Limburg en Oranje Fonds.

Schouderklop

De prijs van Onze Buurt is meer dan alleen een pot geld voor een goed project. Het is bovenal een stevige schouderklop, een aanmoediging.